diumenge, 4 de gener del 2009

Puig Peric, traces compartides...

... amb la Traça Catalana.

Havíem d'anar a fer el Puig del Pam (2470), sortida tranquil·la per un company en recuperació i com no ha pogut venir, hem acabat anant al Puig Peric (2810).

Quan arribem a l'estació observem que tot i sent 2/4 de 9 hi ha força cotxes al pàrquing... de cop un comenta: La Traça, avui es fa la Traça Catalana!!
No tenim cap intenció de seguir-los.
Deixem el cotxe a la cota 1841 de l'estació, dalt de tot de la urbanització, al final del carrer es veu com el corredors encaren cap amunt. Nosaltres tranquil·lament ens calcem els esquís i cap a 3/4 de 9 agafem una pista que surt justament davant del cotxe que ens duu ca a la Font Grossa, pista planera trepitjada per la màquina tot just fins a arribar a la font, aquí ja es converteix en traça que tan pot ser de raquetes com d'esquí.

"el contrallum"

Anem pujant a través del bosc cap a l'estany de la Balmeta (2047) No arribem a la cabana sinó que ens desviem cap a la dreta per anar guanyant alçada. Un un punt divisem la cabana i un punt de control de la Traça a prop,

anem pujant travessant la Serra dels Alarbs, aquí ens trobem amb les traces deixades pels participants a la Traça i com som els últims, les aprofitem per dirigir-nos cap a la Coma de la Llosa, abans, però, ens aturem per parlar amb un control que ens trobem on ens diuen que ja acaben.

"Traces compartides"

Aprofitem per fer un mos,on en Jaume es prepara un suculent bocata de sardines, tampoc ens aturem gaire i el fred es fa notar.

"preparant el bocata sardines"

Observem que al Coll el vent bufa de valent.
Decidim pujar per la pala de neu que hi ha, la neu una mica dura però es fa bé, molesta més el vent, dels 4 dos pugem per la pala fins dalt on deixem els esquís i enfilem la canal que ens dur al cim i els altres dos decideixen pujar per la cresta des de mitja pala.
Dalt del cim fa molt de vent, com no si pot estar fent les fotos corresponent i avall que fa baixada, son 2/4 de 2.

Els que hem deixat els esquís al capdamunt de la pala la gaudim des de dalt amb neu dura però molt esquiable, es deixa fer bé.
Aprofitem les traces que han deixat els de la curs que ens permet baixar més ràpidament, doncs la neu en alguns llocs està crosta i canviant, però al pla de la Balmeta ens deixem anar per on volem la neu és bona.

A la Cabana de la Balmeta ens tornem a posar les pells i tot seguint les traces deixades per la cursa guanyem el desnivell anem a parar al Mont Llaret (2376).

Des d'aquí aprofitem les pistes de l'estació i gaudim d'una baixada ràpida fins on hem deixat el cotxe a un quart de cinc de la tarda.
Malgrat el vent i el fred que han tingut el seu protagonisme durant tota la jornada el dia que ens ha fet ha sigut esplèndid.
Assistents: Oriol, Manolo, Jaume i Anna
(més fotos cliqueu el nom)