dilluns, 27 de febrer del 2023

Voltant per la Cerdanya i el Capcir

Circular - Pic de Ginèvre -Estany de Quérigut – Puigbalador

+/- 925 m, F, S1, +/- 12,5 km

El dia es lleva rúfol, Pugem per les pistes de l'estació tancada de Puigbalador, fins al cim, sense cap dificultat

Des del cim baixem direcció nord-est per anar a buscar el bosc per la part esquerra del Torrent de Prat de l'Estany, fins al mateix estany de Quérigut.

Des de l'estany remuntem per la banda dreta del torrent, és bosc és clar i la pujada fins a la Jasse de Roc de l'Egue és fa fàcilment.

Sense perdre alçada anem a buscar, travessant pistes i bosc la part de l'antiga pista del Bosc Negre, on els arbres estan guanyat terreny, fins a baix a l'estació de Puigbalador

Hi vam anar: Pepi C, Ferran A, Oriol G, Josep M. S, Anna M

Puig d'Estaques (2060) des de la pista de Santa Locadia

+/- 440m, F, *, S1, +/- 9 km

Matí radiant, però ventós, ens fa buscar un lloc arrecerat del vent, el puig té unes bones vistes i un bon bosc i com el bosc ens crida, hem fet una bona baixada amb bona neu acabada de caure.

Agafem la carretera que va a l'estació d'esquí de Puigmal i deixem el cotxe a la Bosquerona, per pujar per la pista forestal de Santa Locadia, passem pel Refugi Pastoral i la font de Santa Locadia, anem tallant la pista pel bosc i anem guanyant alçada.

A l'arribada de les antenes deixem la pista i prenem el llom que ens portarà directa al Puig d'Estaques, on tenim una bona vista de la Tosa i de la serra del Cadí i es deixa veure el Puigmal.

La baixada la fem pel bosc cap al Pla del Lloser on agafem la pista que ens deixa de nou al refugi pastoral on ja baixem cap al cotxe per la pista de pujada.

Una bona opció per dies ventosos, ja que anem arrecerats del vent