dilluns, 8 de setembre del 2008

Pic de la Solana d'Angliós (2809). 07-09-2008

Havia de ser una sortida de tendes i va acabar sent una mega sortida. El que s'havia de fer en dos dies ho vam fer en un.
Dissabte arribem al punt de sortida al pont de la Vall de Salenques però, una pluja fina anava caient. Havíem de pujar als Estanys d'Angliós a dormir. Esperem una hora prudencial per començar i com continuava plovent decidim ajornar-ho per diumenge.  Al refugi de Conangles trobem lloc, uns decidim dormir al refugi i altres plantar les tendes.
Iniciem l'excursió ben d'hora, a les 7 del matí, des del Pont de Salenques (1400) enfilem amunt per la Vall de Salenques tot seguint el tram de la GR-11. El dia és radiant, totalment diferent al dissabte. Amb menys de tres quarts d'hora ens posem al pont (1600) on s'uneixen les valls de Salenques i Anglíós.
A partir d'aquí pugem per la Vall d'Angliós, on el camí puja considerablement, fins a la sortida del bosc on la pujada s'atenua una mica. Amb poc més de dues hores i mitja ens posem al Refugi d'Angliós (2220) als estanys d'Angliós. Fem una petita parada on recuperem forces i continuem camí.

Passem per l'Estany Roi i a l'inici dels Estanyets d'Angliós (2350) iniciem la pujada direcció a la Solana d'Angliós, pujada forta, però, que mica en mica es va fent. El dia continua magnific, malgrat que es divisen núvols al fons de la vall que van ballant entre els cims propers, però no fan por.
Entre mig de pedrera i herba, guanyem alçada fins arribar al Pic de la Solana d'Angliós (2809) pel voltants del migdia. No ens i estem gaire fa una mica de fresca i no si està gaire a gust. Tampoc tenim molt lloc per estar-nos-hi ja que el cim tot són blocs de pedra, així que quan arriba l'ultima del grup iniciem el descens fins el coll (2745)
I aquí comença el descens, sense cap camí aparent hem de baixar fins a baix a l'Estany Negre (2580), la baixada és fa lenta i feixuga les pedres algunes es belluguen, amb la inconvenient que una fina capa de gebra les cobreix fent que rellisquis si no pares el compte necessari.
La baixada és fa lenta vora una i mitja fins arribar a l'Estany Negre, m'haig d'aturar una estona ja que una pedra ha basculat i ha anat a topar, el genoll de la lesió, a una altra pedra, m'he ressentit una mica, més pel cop que per altra cosa. (la baixada fins el cotxe se'n farà llarga...penso)
Ens sorprèn una cabana (2370) (xalet particular segons el mapa, cabana de caçadors segons el Google Earth) que es troba a dalt del barranc del Cap de la Vall de Salenques, per arribar a ella encara hem de baixar prop de 200 metres. Ens aturem a descansar una mica i menjar, a tot això ja s'ha fet les 2 de la tarda. La cabana està fermament tancada i barrada, tan els porticons com la porta no es veu per on es obre, però està molt ben cuidat.
La baixada fins al fons de la Vall de Salenques es fa lenta, malgrat les fites que anem trobant i que gràcies a elles perdem menys temps del que hauríem, un cop a la vall (2100) el camí que hauria de ser ràpid, a mi ,se'n fa lent, suposo que el casament ja es fa notar, l'herba alta, per la poca gent que hi passar per la vall amagar forats que a més d'un li ha fet perdre el peu fent alguna que altra torçada. De trams d'herba a trams de pedrera de cop i volta és constant alentint la baixada.

La vall va baixant lentament, no és fins arribar a la Cascada del Pi que inicia un desnivell més important per arribar a la cota 1600, on tornem a estar al pont que uneix les dos valls. A hores d'ara el grup ja s'ha dividit en dos, el que han anat baixant més ràpidament i un segon grup que anem al darrera. Els primers quan arribant al pont decideixen anar per la banda esquerra del riu de Salenques un PR que porta també al Pont de Salenques (jo el vaig fer l'any passat), nosaltres quan arribem al pont decidim tornar pel camí que hem fet pel matí i em poc més de mitja hora ens posem al cotxe, son les 7 de la tarda. Entre una cosa i altre hem fet prop de 1500 metres acumulats. No està malament per un dia sol.

Mentre els companys van a desmuntar les tendes, nosaltres ens canviem i posem còmodes.
Parem a sopar a Pont de Suert després de la volta de 12 hores feta avui bé ens ho mereixem, no?
Assistents: Alex, Bea, Carme, Gloria, Jacint, Juaquín Manuel, Manolo, Marc, Neus, Roger, Xavi, Teresa i Anna
per veure fotos cliqueu sobre els noms subrratllats, anireu als seus àlbums.