diumenge, 1 de febrer del 2009

Esqui de descoberta (bis)... Le Journalade (1945)

Ens van apuntar amb els ulls clucs a la cita que ens va proposar en Jaume.
Ràpid i corrents (ho dic més que res perquè ens van trobar la proposta penjada el divendres al matí per tant no hi havia massa temps per pensar-s'ho) en poques hores sortim de la city per anar a dormir divendres vespre al poble de les Cabanes, a 11 km abans d'arribar a Tarascon.

L'inici de la sortida així com la descripció per arribar-hi la podeu llegir a la seva entrada sobre el Trois Seigneurs 2199m, per la vall de la Courbière - 31/01/2009, per no repetir.

A la carena, mentre els tres senyors van a fer El Pic dels Tres Seigneurs, anant cap a l'esquerra (S), els altres, les dos senyores i els dos senyors restants ens n'anem a guanyant-se el jornal cap Le Journalade enfilant cap a la dreta (N).
Tot carenejant per sobre herba, evitant la gran cornisa ens acostem al cim, ens calcem les ganivetes, la neu està una mica gelada, la que ha quedat, la resta està tota a la cornisa.
La carena es va fent estreta on anem seguin unes traces per una petita cresta que ens durant al peu del cim on deixem els esquís i els darrers metres els fem a peu.
La vista que es pot veure és fantàstica,  Pic dels Tres Seigneurs i tot els seu voltant.
Ara toca baixar. Tot just on hem deixat els esquís surt una pala que la gaudim d'allò més, la neu, una mica primavera es deixa fer i els girs encadenats es succeeixen un darrera l'altra.
A mesura que baixem la neu es va fent una mica més pesada, enllacem amb el camí de pujada que ens durà fins al cotxe on esperarem als tres senyors que arribin de la seva descoberta.